Ата- аналарға кеңес «Дамытуға арналған ойындар мен жаттығулар визуалды - кеңістікті қабылдау»
Ата- аналарға кеңес
«Дамытуға арналған ойындар мен жаттығулар
визуалды - кеңістікті қабылдау»
Көру - кеңістікті қабылдаудағы қиындықтар визуалды бинокулярлық бұзылулар мен окуломоторлық функциялардың әсерінен туындайды.
Ұйымдастырылған оқу қызметі үшін және басқа қызмет түрлерінде көру қабілеті бұзылған балалар форманы тану, нысандардың көлемін анықтау және олардың кеңістіктік орналасуын белгілеу бойынша міндеттерді шешуде қиындықтарға тап болады. Біздің балалар үшін ерекше қиындық - бұл кеңістіктің үш өлшемі туралы идеяларды қалыптастыруды қажет ететін көлемді материалдармен орындалатын тапсырмалар.
Көру қабілеті шектеулі, көздің толық дамуы үшін нысандардың формасын визуалды талдауды қажетті жағдайлар жасалмайды.
Мектеп жасына дейінгі балаларда кеңістіктік көріністерді қалыптастыру олардың ақыл-ой дамуының маңызды бөлігі болып табылады.
Осы идеяларға сүйене отырып, мектеп жасына дейінгі балалар ғарышта іс жүзінде жүруді үйренеді, сонымен қатар бұл идеялар кеңістіктік ойлауды қалыптастыруға және қоршаған шындықтың объектілері мен құбылыстарының кеңістіктік белгілері мен қатынастарын түсінуге негіз болады.
Мектепке дейінгі жаста ғарыш туралы қарапайым идеялар қалыптасады: түсі, мөлшері, нысаны, көлемі және объектілердің кеңістіктік орны. Мұның бәрі баланың білімін сәтті игеруі үшін қажет.
Әртүрлі кеңістіктік белгілері мен объектілерінің қасиеттері бар балалардың арнайы ұйымдастырылған жүйелі практикалық іс-әрекеттері, кеңістіктік бағдарлау мәселелерін шешу: орналасуын, қатынасын, байланысын анықтау ерекше маңызды.
Кеңістікті бағдарлауды дамытудың тамаша мүмкіндіктері табиғатта ойнайтын міндеттерде бар. Берілген үлгі бойынша ғарыштағы заттарды «іздеу» сияқты ойындар кеңістікті визуалды қабылдауды дамытуға, нақты кеңістік жағдайларын түсінуге және практикалық түрде көбейтуге ықпал етеді. Бөлмеде жасырын заттарды табу үшін балаларға маршрутты бейнелейтін карталар ұсынылады.
Схемаға сәйкес бағытта оқытудың басында екі немесе үш объект ұсынылады. Әрі қарай олардың санын көбейтуге болады. Мұндай ойындарды балалармен үйде өткізуге болады, мысалы, схемаға сәйкес олар жаңа ойыншық немесе жетіспейтін затты табуды ұсынады.
Балалар оқу өрнектерін дамыту дағдыларын дамыта отырып, оларды нақты ортаға - сызбаларға құруға ынталандыруға болады. Эскиздерді тек жазықтықта орналастыруды ғана емес, сонымен қатар өзіңіздің жеке жолыңызды бейнелеуді үйрете отырып, сіз барлық кеңістіктік белгілерді ауызша білдіретін етіп диаграммаларды оқып үйренуіңіз керек. Мұндай міндеттер әрдайым балаларға деген қызығушылықты арттырады, бұл іс-шаралар нәтижелеріне оң әсер етеді.
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінде біз ауызша және көрнекі диктанттарды жиі қолданамыз. Мұғалімнің ауызша жағдайына сәйкес балалар карталар - схемалар жасайды. Мысалы, баланы жоғарғы оң жақ бұрыштағы қағазға тіктөртбұрыш сызып, оның үй екенін елестетіп, одан парақтың ортасына түзу сызық сызып, ағаш сызуға шақырыңыз. Ағашта құс бейнеленген. Жоғарғы оң жақ бұрышта қыз бейнеленген, оның ішінен үйге дейінгі қысқа жол сызылған. Мұндай жаттығулар балаларды әртүрлі заттарды бір-бірімен байланыстыруға, оларды бір жазықтыққа байланыстыруға және кеңістіктік белгілер мен қатынастарды ауызша белгілеуге, тұтастай алғанда көруді қабылдауды дамытады.
Біздің балалар жоғарыдан төменге қарағанда солдан оңға қарай бағыттарды игеруде баяу жүреді. Осы аумақтарды бөліп көрсетуде олардың жеткілікті түрде басқарылатындығын қамтамасыз ету үшін балалар үйде осындай тапсырмаларды орындай алатын белгілі бір ретпен үстеме үстемелерге қоюды ұсынамыз. Мысалы, сіз тапсырма бере аласыз: түсті қарындаштарды сол жағыңызға салыңыз, таяқтарыңызды оңға қарай санаңыз, ортасында қағаз парағы. Сонымен, балалар біртіндеп осы бағыттар бойынша жұмыс үстелінде, ойын бөлмесінде, ойын бөлмесінде, шектеулі және шексіз кеңістікті көруге үйренеді
Осыған байланысты, көру қабілеті бұзылған жағдайда, балалар объектінің орналасқан жерінің тірек нүктелеріне тәуелділігін түсіну қиынға соғады, біз осы тәуелділікті түсінуге арналған тапсырмаларды ұсынамыз. Мысалы, балалар айнада бейнеленген заттарды эскиздейді. Жұмысты аяқтағаннан кейін олар өздерінің сызбаларын кеңістіктегі шағылысудың айнадағы бейнесін түсінуге мүмкіндік беретін заттардың нақты орналасуымен салыстырады.
Сонымен қатар, балалар бірдей тақырыпты әр түрлі сілтемелік нүктелерден алады, содан кейін нәтижелерді талқылайды, объектінің әртүрлі сілтемелік нүктелерге орналасуы бірдей емес екенін көрсететін ерекше кеңістіктік белгілерді табады. Сондықтан олар объектілердің кеңістіктік орналасуларының салыстырмалылығы туралы көрнекі идеяларды дамытады.
Балаларды салыстыруды үйрету үшін, балаларға ұғымдарды жақын, әрі қарай, жоғары, төменгі және басқаларын түсіну үшін біз шынымен бар кеңістіктік жағдайдың модельдерін ұсынамыз: топ бөлмесінің моделі, балабақша бөлімі, ойыншықтарды ойын бөлмесіне орналастыру.
Көрнекі диктанттар кеңінен қолданылады, олар тапсырмаға ұқыптылықпен қарау дағдыларын қалыптастыруға, кеңістіктегі заттардың арасындағы қатынасты түсінуге, осы қатынастар мен тәуелділіктерді жазықтыққа және ондағы объектілердің өздеріне қарай бөлуге негізделген.
Ұқсас диктанттардың мысалдары:
- 1. Қағазға белгілі бір жерде және қажетті мөлшерде адамдарды салу керек . Осыдан кейін балаларды шақырады: «оң жақ жоғарғы бұрыштағы екіншіден, төменгі сол жақ бұрыштағы үшінші адамға толқын сызық сызыңыз. Парақтың ортасындағы бірінші адамнан бастап жоғарғы сол жақ бұрыштағы соңғы адамға сызықша сызыңыз. Дәл сол қалыпта балалар сол жақтан немесе сол жақтан жақын немесе жақын орналасқан жолдарды сәйкестендіреді.
- Қағаздың сызықтарын парақтың ортасынан сызу арқылы төрт тең бөлікке бөліңіз. Әр бөлімде геометриялық фигуралардың аталған санын салыңыз. Жұмыс аяқталғаннан кейін балалар нәтижелерді оқуға шақырылады.
- Демонстрациялық кенепте белгілі бір ретпен орналастырылған геометриялық фигуралар көрсетілген: парақтың ортасында - төрт шеңбер, әртүрлі бұрыштарда - үшбұрыштар, квадраттар, әртүрлі сандардың овалы. Балалардың бірі үлгіні оқиды, қалған балалар оның диктанты бойынша тапсырманы орындайды.
- Мұғалімнің ауызша нұсқауына сәйкес ойыншықтар шкафтың сөрелеріне қойылуы керек - жоғарғы сөренің ортасына ұя қуыршақ қойып, машинаны шкафтың жоғарғы жағынан үшінші сөреге, ал шкафтың түбінен екінші сөренің оң жақ бұрышына пирамида қою керек.
- Ұсынылған схемаға сәйкес үстелдегі әртүрлі заттарды орналастырыңыз: үстелдің ортасына кітап қойыңыз, кітаптың сол жағына қорап салыңыз, оң жақ бұрышта қуыршақ қойыңыз және т.б.
Мұндай көрнекі диктанттарды үйде балалармен орындауға болады. Осындай тапсырмаларды орындай отырып, балалар өздерінің практикалық әрекеттерін ауызша сипаттаумен байланыстырады.
Ұйымдастырылған оқу іс-шараларында біз визуалды және кеңістікті бағдарлауды дамыту үшін әртүрлі ойындар мен жаттығуларды қолданамыз: «Затты табу», «Кім жылдам», «Жасырылған жерді табу», «Не оң жақта, не сол жақта?», «Не артық, не аз? «Бірдей нысандарды табыңыз» «жоғары, төмен».
Дәл ойын және жүйелі жаттығуларда мектеп жасына дейінгі балалар топ бөлмесіндегі барлық заттарды, ойын шкафтарындағы ойыншықтарды орналастыруды игереді.
Көрнекі-кеңістікте қабылдау мен бағдарлауды дамытудың үлкен мүмкіндіктері кеңістіктегі спорт пен ашық ойындарға тән. Бұл «Қоршау» ойындары (сіз бес таяқшаны бірінен соң бірін алып, үлгіге сәйкес үстелге қоюыңыз керек, тапсырма біраз уақытқа орындалады), «Өз щеңберіңізді табыңыз», «Жолды кім жылдам өтеді» сияқты ойындар.
Сіздердің назарларыңызға визуалды белгілер және ауызша бұрылыстардың байланысын қалыптастыруға бағытталған ойындарды ұсынғым келеді. Бұл ойындарды балалармен үйде ойнауға болады. Олар екі топқа бөлінеді.
Қашықтық ойындары.
- «Қайсыжақын, қайсы алыс?»
Қандай сандар бір-біріне жақын және қайсысы алыс? Қандай фигуралар алыс, қайсысы жақын?
- «Құстар қалай отырады?»
Құстардың арасындағы бірдей қашықтықты табыңыз.
- «Жолақтар қалай орналасқан?»
Жолақтардың арасындағы бірдей қашықтықты табыңыз
- «Алыс және жақын»
Суретте не бар екенін, жақын не екенін айтыңыз.
- «Осында ма?»
Бөлмеде не бар? Терезенің сыртында не бар?
- «Балықтарды салыстыр»
Қай балық терең жүзеді? Ал қайсысы кішкентай? Неліктен сіз осындай шешім қабылдадыңыз?
- «Терең құдықты табыңыз»
Қай құдық тереңірек? Қай шелек тереңірек болды?
Бағытты қабылдауға арналған ойындар.
- «Мүсін қайда?»
Қандай сандар жоғарыда, қайсысы төменде?
Балаңызға текшелерді немесе жалпақ қағазды беріңіз. Төменде текше болатындай етіп салуды сұраңыз.
- «Не, қашан?»
Алдыңғы жағында не бар, қыз орманға кеткенде және орманнан оралғанда, оның артында не бар (ит, үй)?
- «Алдында- артында»
Баладан оның алдында не тұрғанын, артында не тұрғанын атауларын сұраңыз. Оны 180 градусқа бұраңыз - оған қазірдің өзінде не артында тұрғанын айтуға рұқсат етіңіз.
- «Сақиналарды салыстырыңыз»
Сақина қай бағытта сынған: жоғары, төмен, оңға, солға?
- «Тап та бейнеле»
Екінші жолдан ұқсас белгішелерді тауып, сызыңыз.
Маңызды сәт - бағдарламаның мазмұны бірдей әртүрлі тапсырмаларды құру. Бұл балаларға бұрыннан бар дағдылар мен дағдыларды басқа нұсқамен ұсынылған ұқсас міндеттерді шешуге үйретеді.