31
октябрь
2019
Ата – аналарға кеңес «Көру қабілеті бұзылған балалармен емдеу-түзету жұмыстары»
Ата – аналарға кеңес
«Көру қабілеті бұзылған балалармен емдеу-түзету жұмыстары»
1. Түзету жұмыстарының ерекшеліктері.
Біздің балабақшада көру қабілетін емдеу және балаларды мектепке дайындау бойынша кешенді жұмыстар жүргізілуде. Тифлопедагогтар офтальмологтармен және топ тәрбиешілерімен бірге балалардың ойы мен білімін ғана емес, сонымен қатар көру және көру функцияларын дамытатын арнайы ойындар мен жаттығулар жасайды. Бұл жан-жақты даму арнайы сабақтарда, үйде, серуендеумен жүзеге асырылады. Бұл жұмысқа міндетті түрде қатысуды ата-аналар қабылдайды. Ата-аналар, ең алдымен, баланың үйде көзілдірік кию режимін және окклюзия жапсырмаларын міндетті түрде киюді сақтауға міндеттіЕмдеудің бұл әдісі өте жақсы нәтиже береді - әртүрлі жолдармен, бірақ бір жарым жылдан кейін балалардағы көру өткірлігі жоғарылайды, страбизм жедел емес түзетіледі. Көптеген ата-аналарға, көру қабілетінің бұзылысы бар, қыли, амблиопия баланың мектепте толықтай оқуына кедергі келтірмейді деп ойлайды. Алайда, олай емес. Егер баланың көру қабілеті нашар болса да, оның қоршаған әлемді қабылдауы қалыпты көру қабілеті бар балалардың қабылдауынан өзгеше. Мысалы, көру қабілеті бұзылған балалар мектепте баяу оқиды, ал көру қабілеттерінен оқу жылдамдығын талап ету мүмкін емес, олар көбінесе ұқсас әріптерді шатастырады: мысалы - и – н – п. Бізге келген балалардың көру қабілеті әртүрлі. Көбінесе диагноз жеткілікті амбиопиямен белгіленеді. Бұл баланың бірден көзілдірікке салынбағанын және оның көзін де, көзін де көре алмайтындығын білдіреді. Мұндай жағдайларда медициналық құрылғыларда балалар көру өткірлігін арттырады. Осы кезеңде біз мұғалімдер ретінде балаларды белсенді түрде құруға, іздеуге, іздеуге, атауға, геометриялық фигураларды, түстерді таңдауға және құндылықтарды анықтайтын ойындарды таңдаймыз.
Мысалы, барлық қызыл фигураларды көрсетіңіз (Блоки Дьенеша нұсқаулығын көрсету); қораптағы барлық үшбұрыштарды таңдаңыз; тек үлкен, тек қалың фигураларды және т.б. Бала өзінің көру қабілетін дамыту үшін және екі сурет арасындағы айырмашылықты іздейді («Есте сақтау» ойынынан суреттер көрсету). Ол көру және ойлау қабілетін дамытады және бізге, ересектерге, баланың тақырып туралы не білетінін түсіндіреді - «Суретші нені араластырды?», «Суретші нені салуды ұмытып кетті?» сияқты тапсырмаларды түсінуге мүмкіндік береді, бұл Каша Филичеваның нұсқаулықтағы суреттері. Көру табиғаты мен балалардың мүмкіндіктерін ескере отырып, біз өзімізге көптеген пайда аламыз.
Мысалы, «5 саны қандай тісті?…», «А әріпі қандай түс?…» - нұсқаулықтағы суреттері; «Екі сәйкес картаны табыңыз », «тек жемістерді, көкөністерді жасырыңыз» - нұсқаулықтағы суреттері. Егер балада қылилық, астигматизм болса немесе бала окклюзия кисе, онда, әрине, оның қол қимылын бақылау қабілеті бұзылған, балаларға сурет салу, мүсіндеу және кесу қиынға соғады.
Сіз мұны байқаған боларсыз. Балаларға көмектесу, қолдар мен көздердің өзара әрекетін автоматтандыру үшін біз үйде жасауға болатын түрлі жаттығуларды қолданамыз. Бұл, ең алдымен, киізден жасалған қаламның сызбаларын мөлдір қағазды кесу арқылы болады. Бұл үшін нақты контуры бар кітаптарды бояу қолайлы. Баланың жасын және мүмкіндіктерін ескеру қажет. Біз кішкентай балаға қарапайым суреттерді таңдаймыз - доп, үй, қияр, сәбіз - суреттердің демонстрациясы.
Егде жастағы балалар - таңдалған және бояғыш кітаптар қиынырақ, жануарлар, балалар бейнесі, әңгімелер (демонстрация). Бала осындай тапсырмаларды сізбен бірге үйде орындай алады. Әр түрлі мозаика, дизайнерлер балалардың ойлау қабілетін ғана емес, сонымен бірге олардың визуалды функцияларын да дамытады, яғни үлгіні, мөлшерін, түсіне сәйкес бөлікті қатаң таңдау керек, оны үлгіні көзбен салыстырып, өзін-өзі басқаруды дамытады - бұл дұрыс, ал бұл қате. Көбіне біздің балаларда саусақтары нашар дамыған, қолдары жалқау. Біз қолды және саусақтардың бұлшықеттерін дамытуға көп уақыт бөлеміз. Бұл әртүрлі бисерлерді біріктіріп ілу , және тоқу, қарапайым көбік е щетканың беріктігін дамытады (губканы қолыңа жасырыңыз). Көру қабілетінің терең бұзылулары бар балалармен (миопия және жоғары дәрежелі көру қабілеті, ретинопатия, оптикалық нервтің атрофиясы және басқа аурулар) біз қолдарымызбен және көздерімізбен көруге тырысамыз. Яғни, ең алдымен, біз кез-келген затты сезінеміз, тексереміз, үстіне басып, иіліп, иіс сезінеміз, тырысып көреміз, яғни мүмкін болса, ол туралы ақпарат аламыз.
Осы кезеңде біз үйде ата-аналарға тапсырмалар береміз. Балабақшада біз әрқашан балаларға барлық ақпаратты бере алмаймыз. Мысалы, жеміс-жидектерді зерттеген кезде біз ата-аналарға жемістер мен көкөністерді тауып, көрсетіп, оларға қол тигізіп, сынап, атауға тапсырма береміз. Пісірілмеген, қабығы аршылған, қайнатылған, қуырылған картопты, сәбізді ажыратыңыз; Үйге немесе балабақшаға бара жатқан көшеде автобусқа, жүк машинасына, троллейбусқа, ұшаққа, т.с.с. қарау және тыңдау. Біз үйден орындық, табурет, диван, т.с.с. бөліп аламыз. жұмыс барлық бағытта жүргізілуде және балаларға тек көзбен қарап қана қоймай, мектепке сәтті дайындалуға мүмкіндік береді.
Көру қабілеті бұзылған балалармен көрнекі гимнастика жүргізу ерекшеліктері
Көру қабілеті бұзылған балалар үшін көрнекі гимнастика қаншалықты маңызды? Мұны білу үшін көру органының анатомиясына, атап айтқанда көз бұлшықеттеріне - сыртқы және ішкі жаққа жүгіну керек. Көздің сыртқы бұлшықеттері (олар алты немесе үш жұбы бар) көзге позиция беріп, көзді бекітеді, көру біліктерін дұрыс орнатуға ықпал етеді, яғни көзді жоғары, төмен немесе кез-келген бағытта бағыттайды. Көздің қалыпты жұмысы ұтқырлықты қажет етеді.
Окуломоторлы бұлшықеттер, басқалары сияқты, жаттығулар болмаған кезде өз жұмысын жоғалтады. Мысалы, қолдың немесе аяқтың бұлшық еттерін алайық. Жаттығу болмаған кезде бұлшықеттер әлсірейді, летаргиялық, құлдырайды. Керісінше, шайнау бұлшықеттері, мысалы, күнделікті және бірнеше рет жаттығулар жасағандықтан, өмір бойы жақсы жұмыс істейді. Көздің бұлшық еттерін бірдей жұмыс түрінде ұстау керек. Екінші топқа көз бұлшықеттері жақын және алыс көруге мүмкіндік беретін хрустальды созып, қоршайтындарды қамтиды. Жақын жерде ұзақ уақыт жұмыс істегенде, мысалы, мектеп оқушыларына немесе компьютерде жазу кезінде немесе Е.В. Колесникованың дәптерлерінде математика және балабақшадағы сауаттылық бойынша жұмыс жасағанда, бұлшықеттер тұрақты кернеуде болады, бұл тұру спазмына әкелуі мүмкін. Бұл өз кезегінде миопияның дамуына ықпал етуі мүмкін. Сондықтан бұлшық еттерді нығайтып, жаттығып, оларға демалу керек. Осылайша, көру гимнастикасы көру қабілеті бұзылған балалармен жұмыс жасауда өте маңызды, өйткені ол көздің ауырсынуын жеңілдетеді. Яғни, көрнекі гимнастика - бұл көздің шаршауын болдырмайды және көру өткірлігін төмендетеді.
Көзге арналған гимнастика көздің тіндерін, қанның метаболикалық процестерін жақсартуды қамтамасыз етеді; көз бұлшықеттерінің күшін, серпімділігін, тонусын жоғарылатады, қабақтың бұлшықеттерін күшейтеді, көру аппаратының шамадан тыс шаршауын басады. Ол көз қозғалысының шоғырлануы мен үйлестірілуін дамытады, бұл қылилығы бар балалар үшін өте маңызды, яғни мұндай бұзушылықпен, бұлшықеттердің біреуі жұмыс жасамаса немесе көздің басқа бұлшықеттерімен салыстырғанда басым реңде болса, ол функционалды ақауларды түзетеді. Сонымен қатар, көзге арналған гимнастика адамның жалпы психоэмоционалды жағдайына, өнімділікке жағымды әсер етеді.